SecretH

This is a secret acount about everything from fashion, tv-series, food and gossip !

Sömn

Publicerad 2015-08-23 21:01:51 i Allmänt, parfymer, skönhet, smink, tips,

Hello, många av er har säkert också sömnproblem av något slag. Det har i alla fall jag och många andra jag känner, har ett antal tips för att få bättre sömn!
Drick lugnande te, det finns till och med speciella te sorter som är till för en god natts sömn, sen vissa säger att varm mjölk funkar för dem så det är ju också ett alternativ!
Om man av någon anledning har behov till mobilen på kvällen så kan man installera en app som stänger av blåljuset från mobilen. Anledningen till det är att man får mycket svårare och rubblig sömn om man kollar på blåljus innan man ska somna!
Att ha tagit borts sminket ca 1-2 timmar innan man ska sova och borstat tänderna så att man bara kan ta det lugnt innan man ska sova är mycket bra även om alla inte kan göra det om man jobbar sent eller har någon sport/musik, ja en hobby rättare sagt!
Det är några småtips men jag har fler som jag kan dela med mig av en annan gång!
Sömnmedicin funkar ju också om man verkligen skulle ha svårt för att sova! Men det rekommenderas inte innan 14+ eller mer, om man verkligen inte har alvarliga sömnproblem! 
 
Kisses and Hugs SecretH
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela